Zajęcia dodatkowe

 

„Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy,

ponieważ wiedza jest ograniczona.”

                                                                                                                         A. Einstein

Zajęcia dodatkowe zapewniają wszechstronny rozwój dzieci stymulując ich wyobraźnię i inwencję twórczą. Są szansą na odkrywanie zainteresowań wychowanków oraz poszukiwanie drzemiących w nich talentów. Pozwalają na wzmacnianie wiary malca we własne możliwości, łącząc naukę z zabawą.

W trakcie pobytu w przedszkolu zapraszamy dzieci na zajęcia dodatkowe  prowadzone przez nauczycieli specjalistów w zakresie:

·        j. angielskiego

·        glottodydaktyki

·        zajęć artystycznych pt. „artystyczne środy”

·        zajęć umuzykalniających z elementami muzyki klasycznej

·        tańca

·        rękodzieła

 

Nasze przedszkole oferuje:

 

Język angielski

Głównym celem nauczania języka angielskiego jest umożliwienie dziecku dobrego startu językowego poprzez osłuchanie i oswojenie z jego melodią i strukturą. Zajęcia z języka angielskiego w wymiarze dwóch godzin, odbywają się codziennie i są prowadzone przez lektora wyłącznie w języku angielskim, przy współpracy z nauczycielem prowadzącym. Umożliwiają dziecku w stopniu podstawowym rozumienie i posługiwanie się językiem dla celów komunikacyjnych.

Każde małe dziecko posiada niezwykły dar – wrodzoną zdolność językową. Wykorzystując dziecięcą otwartość na naukę języka obcego i ogromną chłonność umysłu małych dzieci, stwarzamy naszym wychowankom możliwość poznania języka angielskiego w sposób naturalny. Realizując Program nauczania języka angielskiego dla przedszkola i klas zerowych w zwyczajnych, codziennych sytuacjach, w nauce i w zabawie, lektor zwraca się do dzieci wyłącznie w języku angielskim. Słownictwo oscyluje wokół życia codziennego i jest wprowadzane całymi blokami dotyczącymi konkretnych tematów.

 

Glottodydaktyka

Glottodydaktyka ojczystojęzyczna (zwana popularnie także „metodą Rocławskiego” lub „metodą klockową”) to system edukacyjny stworzony przez wybitnego polskiego językoznawcę, prof. Bronisława Rocławskiego, specjalistę w dziedzinie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Glottodydaktyka jest edukacją językową, której celem jest dobre przygotowanie dzieci do nauki czytania i pisania oraz kształtowanie nawyków czytelniczych i świadomości ortograficznej. Autor tej metody, prof. B. Rocławski, zachęca do stosowanie jej u dzieci już od 3 roku życia.  Wychowankowie uczestnicząc w proponowanych zabawach i ćwiczeniach mają szansę na prawidłowy rozwój narządów mowy, dobre przygotowanie do analizy i syntezy fonemowej, czyli składania i dzielenia wyrazów na głoski. Jest to podstawą opanowania płynnego czytania i pisania. W nauce dzieciom pomagają specjalnie zaprojektowane klocki LOGO, które w czasie zabawy jednocześnie uczą literek. Początkowo klocki służą do zabaw konstrukcyjnych, a następnie dzieci poznają cechy dystynktywne (charakterystyczne) dla danej litery. Każda litera na klocku jest w czterech wariantach – pisana, drukowana, mała i wielka. Stały kontakt z literami szybko doprowadza do ich rozpoznawania i nazywania oraz nabywania umiejętności czytania.

                    Zajęcia kreatywne pn. „Artystyczne środy”

Dziecko w wieku przedszkolnym wykazuje naturalną dla swojego wieku i etapu rozwoju potrzebę ekspresji twórczej. Dzieci są kreatywne z natury, dlatego tę wspaniałą zdolność należy w nich pielęgnować i rozwijać. Dla dziecka jego własna twórczość jest źródłem radości, dobrej zabawy, zaangażowania i podstawową formą uczenia się oraz zdobywania wiedzy o otaczającej rzeczywistości.
Zajęcia kreatywne stwarzają możliwości wykorzystywania różnych form dziecięcej aktywności do stymulacji jego rozwoju intelektualnego, emocjonalnego i społecznego.

Mając na uwadze wyzwalanie twórczej ekspresji plastycznej, wspieranie rozwoju dziecka, budowanie budowanie postaw proekologicznych oraz samodzielność myślenia i działania proponujemy dzieciom udział w zabawach i aktywnościach uwalniających naturalną ekspresję twórczą.

 

Zajęcia rytmiczno-umuzykalniające z elementami muzyki klasycznej 

Muzyka jako ważna dziedzina wychowania przez sztukę stanowi istotny czynnik wyzwalający aktywność i ekspresję. Jest środkiem uwrażliwiającym na wszystkie wartości ludzkie. Zajęcia umuzykalniające z elementami muzyki klasycznej odbywają się  w przedszkolu  jeden raz w tygodniu. Podstawowym celem zajęć jest rozwijanie wrażliwości muzycznej oraz obcowanie z muzyką wykonywaną na żywo. W trakcie  zajęć dzieci rozwijają koordynację ruchową. Dominującą formą rozwijania zdolności i umiejętności jest zabawa, jednak dzieci wdrażane są także do skupiania się i koncentrowania uwagi na ćwiczeniach.

 

Taniec

Wiek przedszkolny to czas intensywnego rozwoju i otwarcie się dziecka na otaczającą rzeczywistość. Taniec oraz zabawy ruchowe przy muzyce rozwijają u dzieci wrażliwość estetyczną, zwiększają poczucie własnej wartości oraz odpowiedzialność. Spotkania taneczne zmuszają dziecko do koncentracji, a także do podejmowania szybkiej decyzji i orientacji. Podczas zajęć dzieci uczą się prawidłowej postawy tanecznej, doskonalą płynną pracę rąk i nóg, wykonują liczne ćwiczenia do rytmu. Uczą się podstawowych kroków w zakresie tańca towarzyskiego, disco oraz form rytmiczno-tanecznych. Doskonalą pamięć ruchową poprzez układy choreograficzne. Zajęcia te urozmaicają czas spędzony w przedszkolu łącząc funkcję edukacyjną z zabawą.

 

Rękodzieło

Samodzielność w tworzeniu prac i podejmowaniu decyzji podczas ich tworzenia jest źródłem ogromnej radości dziecka. Proponujemy zatem zajęcia z rękodzieła, które odbywać się będą raz w miesiącu.